חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
‎⁨לוגו יחד מוטורס יבוא רכבי יד 2 וטרייד אין⁩
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
המדריך לקניית רכב חדש

איך קונים רכב חדש? מהן האפשרויות?

תוכן עניינים

אם אתם רוצים לדעת איך קונים רכבים חדשים אתם במקום נכון: במדריך שלפניכם תלמדו איך, ואיפה קונים רכב חדש ומה חשוב להכיר לפני. תחום הרכב משנה את פניו בשנים האחרונות, היצע הרכבים החשמליים הולך וגדל והבלבול בקרב הרוכשים גם הוא גובר. מלבד לסוג הרכב, השיקול הוא גם מבחינה פיננסית, האם עדיף לקנות רכב יד שניה? ליסינג פרטי, יבואן מקביל או רשמי? על כל השאלות האלה אנחנו עומדים לענות במדריך הבא.

אופציה מספר 1: קניית רכב חדש מהיבואן

קניית רכב חדש מהיבואן הוא תהליך בו רוכשים ישירות מהיבואן בארץ, במקום לרכוש ממוכר פרטי או סוכן רכבים. קניית רכב חדש מהיבואן מאפשרת לכם להנות משלל יתרונות, אך גם חסרונות. היבואן חייב להיות החברה או הישות הרשמית המספקת את שירותי אותה חברת רכב. תהליך הרכישה דורש הכנה, כדי להבטיח שתרכשו את הרכב המתאים לכם.

הרכישה כוללת בחירת סוג הרכב, הגדרת תקציב, מחקר ובחינת אפשרויות, הצעות מיבואנים, ניסיון נהיגה, החלטה והזמנת הרכב. היתרונות הם עדכניות של הרכב המתקדם, ביצועים משופרים, אחריות יצרן הכולל תיקונים חינם למשך תקופה מסוימת ונראות. החסרונות הם המחיר וירידת ערך מהירה. אפשרויות התשלום הן באשראי, הלוואה חוץ בנקאית, הלוואה בנקאית, תשלומים, צ'קים ועוד.

אופציה מספר 2: קניית רכב חדש יד 1 0 ק״מ

כולם רוצים לקנות רכב חדש מהניילונים, אבל לא תמיד זה אפשרי לצד העלויות הגבוהות. רכב שלא נעשה בו שימוש בעבר אוטומטית מתייקר, וירידת הערך שלו מהירה ברגע שאתם קונים אותו. עם זאת, היום יש אפשרויות לעסקאות 0 קילומטר דרך יבואן רשמי, יבואן מקביל או חברות ליסינג. בשנים האחרונות ניתן לראות עלייה של 10% ברכישת רכבים חדשים 0 קילומטר יד ראשונה.

דרך חברת ליסינג תוכלו לקבל יתרון משמעותי, ברגע שאתם קונים את הרכב יהיה אמנם יד שניה, אבל עדיין עם 0 קילומטר. המחיר יורד בשיעור של 14% ממחיר יד ראשונה, ואתם מדובר על רכב חדש לחלוטין. גם כאן, החיסרון הוא ירידת ערך מהירה, אמנם היא פחות משמעותית מירידת ערך של רכב יד ראשונה. שיטות התשלום הנפוצות הן בתשלומים, צ'קים או הלוואה חוץ בנקאית.

אופציה מספר 3: קניית רכב חדש באמצעות ליסינג פרטי

קניית רכב חדש באמצעות ליסינג פרטי היא פופולרית בשל אפשרויות התשלום הנוחות יחסית. אתם לא צריכים לקנות את הרכב בבת אחת, אלא בתשלומים. ליסינג הוא למעשה סוג של חכירה של רכבים חדשים בתנאים לטווח ארוך. רכישת רכב חדש דרך ליסינג כוללת מקדמה משתנה ותשלום חודשי קבוע לתקופה מסוימת.

בתום תקופת התשלומים הקונה יכול להחליט אם להחזיר את הרכב או לקנות אותו. היתרונות בליסינג פרטי הם אפשרויות תשלום נוחות, אפשרות למכור את הרכב בתום התקופה, אחריות ומגוון אפשרויות. החסרונות הם שאתם למעשה שעד שאתם לא קונים את הרכב הוא לא הנכס שלכם, הגבלת קילומטרים ותשלום מקדמות.

אופציה מספר 4: קניית רכב חדש באמצעות יבואן מקביל

קניית רכב חדש באמצעות יבואן מקביל הוא תהליך בו הרכב מגיע אל צרכן דרך יבואן העומד בדרישות החוק, אך הוא אינו מטעם החברה. בשנת 2016 נכנס חוק "רישוי שירותי רכב ותחבורה" המאפשר ליבואנים מקבילים לרכוש רכבים של המותגים המובילים. מטרת התהליך הוא להגביר את התחרות ובכך להציע לצרכנים מחיר נמוך יותר. ייבוא מקביל קיים במספר רב של ענפים, ובתחום הרכב ניתן לראות באופן בולט את היתרונות.

היתרון של קניית רכב חדש באמצעות יבואן מקביל מתחיל במחיר, היבואן קונה את הרכבים במחירים נמוכים ובארץ מוכר אותם במחיר נמוך לעומת היבואן הרשמי. הדגמים הם זהים, ופערי המחירים מגיעים לאלפי שקלים. האבזור יכול להיות זהה לחלוטין לאותם דגמים בארץ, ומנגד גם ניתן לקבל דגמים שלא ניתן למצוא אצל היבואן הרשמי.

במקרים של תקלות, יוכל בעל הרכב לפנות למוסכי היבואן הרשמי ולקבל טיפול בתקלה מכיוון שמדובר על אחריות זהה. ניתן לטפל ברכבים מיבואן מקביל דרך מוסכים מורשים, כך שיש לצרכן מספר רב של אפשרויות. החיסרון המרכזי הוא טווח האחריות שהוא למשך תקופה קצרה יותר בהשוואה ליבואן רשמי.

איפה הכי משתלמת קנייה של רכב חדש? יבואן, 0 ק״מ או ליסינג?

אחרי שהכרנו את כל האפשרויות, מה הכי משתלם? הדבר העיקרי שאנחנו צריכים לשים אליו הוא מה אנחנו מקבלים בתמורה למחיר אותו אנחנו משלמים. יבואן רשמי אמנם יקר, אך אני מקבלים רכב חדש מהחברה. ליסינג פרטי נותן לנו יותר מרווח נשימה מבחינת ההוצאות, אבל בסופו של דבר הרכב הוא ללא בעלות שלנו.

רכב 0 קילומטר יד שניה היא הצעה מעולה, אנחנו פחות מפסידים מירידת ערך הרכב אך עדיין נשלם מחיר גבוה. יבואן מקביל עונה על כל היתרונות של כל האפשרויות: רכב יד ראשונה, 0 קילומטר, מחיר נמוך והרכב בבעלות שלנו עם מגוון אפשרויות תשלום.

מספר טיפים ועצות לרכישה של רכב חדש – על מה הכי חשוב להסתכל:

מנוע היברידי, חשמלי או רק דיזל? מנוע היברידי הוא רכב משולב, הוא משלב שני סוגים (בדרך כלל מנוע בנזין עם מנוע חשמלי). היתרון המשמעותי הוא בשיפור נצילות הדלק, פחות חומרים מזהמים נפלטים ואנחנו חוסכים הוצאות דלק. ההבדל בין מנוע דיזל לבנזין הוא אופן הפעולה.

מנוע דיזל מופעל על ידי בעירה פנימית, ואילו מנוע בנזין פועל על ידי חום באמצעות ניצוץ חשמלי. היתרונות של מנוע דיזל הם בחיסכון דלק (כ-30% חיסכון בהשוואה למנועי בנזין), אמינות ואורך חיים, שיפור חוויית הנסיעה. מנוע רכב חשמלי מורכב משלושה רכיבים עיקריים: מנוע חשמלי, סוללה ומהפך. היתרונות של רכב חשמלי הם בזיהום מינורי בהשוואה לרכבים אחרים, חיסכון בהוצאות דלק ועלויות טיפולים ותחזוקה.

נסיעת מבחן 

לנסיעת מבחן יש שיקול כבד בבחירה שלכם, יש מספר דברים שחשוב לשים עליהם דגש כדי לשמור על נסיעת מבחן אפקטיבית: סביבת הנהג, שימו לב עד כמה נוח לכם לשבת בתא הנהג, מאילו חומרים עשויים החלקים הפנימיים של הרכב, האם מדובר על חומרים איכותיים או חומרי פלסטיק פשוטים. שימו לב לאבזור של הרכב, צג מולטימדיה, חימום למושבים ומצלמת רברס. האם הכניסה לרכב נוחה לכם? אם הרכב מותאם לאנשים מבוגרים (אפילו אם הם לא בעלי הרכב) תרצו לבחור ברכב גבוה. ולבסוף, שימו לב לתא המטען ונוחות בזמן נהיגה הכוללת מרחב ראייה, כיוונון מושב, תנוחת ההגה ותמיכה לגב.

להכיר את הוועדה לפניות לקוחות באיגוד יבואני הרכב

חשוב להכיר את הוועדה לפניות לקוחות באיגוד יבואני הרכב, הוועדה אחראית לפניות לקוחות ומטרתה לטפח תקשורת יעילה ומתודולוגיה של פניות מצד לקוחות החברות המקבילות. כך תוכלו לקבל תמיכה, מענה מהיר ואיכותי לכל שאלה או צורך. הוועדה היא ועדת פנים של איגוד יבואני הרכב והיא פועלת בהתאם להנחיות ותקנות איגוד היבואנים, חוקי הגנת הצרכן וחוקי עניין נוספים.

לסיכום

לפני שאתם קונים רכב חדש, אתם צריכים להסתכל על התמונה המלאה ביחס לתקציב שלכם. הרצון לקניית רכב חדש הוא ברור, ומנגד גם השיקול בעניין התקציב. לכן, יש לכם מגוון אפשרויות לקניית רכב חדש עם 0 קילומטר, הבחירה הכלכלית ביותר היא דרך יבואן מקביל. כדי לקבל הצעה משתלמת צרו קשר עם החברה: https://yhdm.co.il/

מה הדרך הכי טובה וזולה לרכוש רכב חדש?

הדרך המשתלמת ביותר לרכוש רכב חדש שיהיה בבעלות שלכם היא דרך יבואן מקביל.

מה הם נהלי המכס לגבי יבוא אישי של רכב פרטי חדש מיבואן מקביל על ידי תושב ישראל?

הלי המכס ליבוא רכב חדש מיבואן מקביל משתנים ממקרה למקרה ובהתאם למדינה ממנה אתם מייבאים. נהלי המכס כוללים ברוב המקרים מיסוי ערך מוסף, מס שבר, אחריות יבואן ועוד.

מה הכי חסכוני? מנוע חשמלי או היברידי?

רכב חשמלי נחשב לחסכוני יותר כיוון שהוא פועל על חשמל בלבד. עם זאת, עדיין מספר עמדות הטעינה בארץ נמוכות ביחס לאירופה.

דברו איתנו!